تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
کیسه کلستومی چیست و چه کاربردی در پزشکی دارد؟

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

کیسه کلستومی چیست و چه کاربردی در پزشکی دارد؟

اگر روده بزرگ به دلیل بیماری سرطان و یا یبوست و التهاب شدید مسدود شده باشد، پزشک برای درمان هیچ راهی جز استوما ندارد. در واقع سعی می کند با ایجاد یک سوراخ کوچک در ناحیه شکم، راه خروج مواد زائد از بدن را هموار کند. به این عمل جراحی کلستومی و به زخم ایجاد شده، استوما گفته می شود. سپس برای اینکه بتواند مواد زائد را از بدن بیمار خارج کند، به او کیسه کلستومی متصل می کند.
به این صورت که مواد زائد بدن بعد از ورود به روده بزرگ، به این کیسه وارد می شوند. کیسه استومی انواع مختلفی دارد. کیسه استومی یک تکه مدرما فلکس یکی از انواع این نوع کیسه هاست. این محصول توسط شرکت های معدودی در دنیا ساخته می شود. هالیستر از جمله شرکت هایی است که در زمینه تولید این کیسه فعالیت دارد.


نحوه عملکرد کیسه استومی یک تکه مدرما فلکس

این کیسه بر روی شکم و دقیقاً بر روی استومی قرار می گیرد. نوع دیگر از کیسه کلستومی شامل دو تکه است. اما این محصول به صورت یک تکه تولید می شود. این کیسه از یک حلقه محافظتی و یک قاب تشکیل شده است. برای بستن آن باید حلقه را در اطراف استوما قرار دهید. به طوری که راه نفوذ مواد زائد به اطراف استوما را مسدود کند.
در اطراف حلقه قاب کیسه قرار دارد. این قاب اطراف حلقه را به طور کامل تحت پوشش قرار می دهد. بنابراین آن را به طور محکم بر روی شکم و استوما می چسباند. پس نیاز نیست تا با دست آن را نگهدارید. حتی در زمان حرکت کردن و یا فعالیت های روزانه نیاز به نگه داری آن ندارید. البته اگر از کمربند استومی برای نگه داشتن کیسه استفاده کنید، امنیت آن بیشتر می شود.

کاربرد کیسه دو تکه یورستومی شفاف شیردار هالیستر

این کیسه به رنگ مات طراحی و تولید می شود. سایز آن در برندهای مختلف متفاوت است. اما معمول ترین آن 55 میلی متر و دارای یک شیر تخلیه در قسمت انتهای کیسه است. به همین دلیل قابل تخلیه و شیر آن از جنس ضدرفلکس است. از دیگر ویژگی های کیسه کلستومی می‌توان به دو قطعه Assura Transparent اشاره کرد که به سیستم قفل مجهز است. در نتیجه می‌توانید به راحتی کیسه را تخلیه و سپس درب آن را قفل کنید.
این کیسه به تعویض فلنج هم نیاز ندارد. وقتی هم که بخواهید کیسه را از فلنج جدا کنید، به دلیل وجود سیستم قفل، برایتان کار سختی نخواهد بود. برای تخلیه راحت مواد زائد داخل کیسه، برای آن یک آداپتور در نظر گرفته شده است.
موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 4 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در جمعه 24 مرداد 1399ساعت 2:46 توسط سهیل | تعداد بازديد : 24 | |