تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
دستگاه اکسیژن ساز خانگی چیست؟ نحوه استفاده از دستگاه

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

دستگاه اکسیژن ساز خانگی چیست؟ نحوه استفاده از دستگاه

دستگاه اکسیژن ساز ثابت و خانگی یک دستگاه تغلیظ کننده اکسیژن یا همان دستگاه اکسیژن ساز است. این دستگاه با کمک جریان الکتریسیته عمل می کند. هدف از کاربرد این دستگاه فراهم کردن اکسیژن مورد نیاز بیماران با تغلیظ کردن هوای محیط  به اکسیژن خالص. هوایی که ما تنفس میکنیم به طور عمده از نیتروژن (78%) و اکسیژن (21%) تشکیل شده است. این ماشین با کمپرس کردن هوای داخل اتاق نیتروژن آن را از بین برده و اکسیژن پزشکی بالای 95% در اختیار بیمار قرار می­دهد.

براساس اصل جذب سطحی نوسانی در فشار مشخص این مدل دستگاه های  می تواند برای اکسیژن درمانی استفاده شود. جالب است بدانید اکسیژن ساز کاملا می تواند جایگزین مناسبی برای کپسول اکسیژن باشد با این تفاوت که وابستگی بسیار طیادی به برق دارد. البته مدل هایی هم موجود است که با باطری کار می کند ولی نوانایی خالص سازی کمتری دارد.

چه زمانی به دستگاه اکسیژن ساز نیاز است؟

بیمارانی که دارای نارسایی ریوی از جمله COPD و ILD و ... هستند و سطح اکسیژن خونشان از حالت عادی پایین تر است، به دستگاه اکسیژن ساز خانگی نیاز دارند.  این دستگاه زمانی کاربرد دارد که بیمار برای بالابردن اکسیژن خون خود نیاز به اکسیژن اضافی داشته باشد.

 ساعات استفاده از دستگاه را تنها پزشک مشخص می کند. عموماً این ساعات بین 1 الی 24 ساعت در روز است. از تنظیم خودسرانه ساعات استفاده از این دستگاه خودداری کنید و به توصیه های پزشک توجه داشته باشید.

انواع دستگاه اکسیژن ساز

این دستگاه دارای دو نوع است که شامل:

  • دستگاه اکسیژن ساز ثابت
  • اکسیژن ساز قابل حمل ( پرتابل)

 هر یک از انواع دستگاه اکسیژن ساز ثابت و خانگی  برای کاربردهای مختلف موجودند. اکسیژن سازهای خانگی اغلب از نوع ثابت هستند. اما چون اکثرا چرخ دارند جابجایی آنها از اتاقی به اتاق دیگر به راحتی امکان پذیر است. همچنین بلند بودن لوله‌های اکسیژن اجازه‌ی تحرک را به بیمار می‌دهند

ویژگی دستگاه اکسیژن ساز خانگی

دستگاه اکسیژن ساز خانگی با ظرفیت های مختلفی تولید می شوند. این دستگاه می تواند 3 لیتری، 5 لیتری، 8 و 10 لیتری باشد. یعنی در هر دقیقه (مقدار ماکزیمم فلوی اکسیژن خروجی) دستگاه قادر است اکسیژن را به‌طور مداوم برای بیمار فراهم ‌کنند.

در دستگاه اکسیژن ساز خانگی فلوی اکسیژن خروجی از طریق فلومتر و یا کلید تنظیم موجود روی دستگاه تنظیم می شود. زمانی که قصد تنظیم اکسیژن را دارید از توصیه های پزشک استفاده کنید. اگر به پزشک دسترسی ندارید، احتمالا اکسیژن سازی با ظرفیت 5 لیتر برای شما مناسب است.

البته میزان اکسیژن خروجی در دستگاه اکسیژن ساز خانگی برای برخی از بیماران بیشتر است. برای مثال بیماران حاد ریوی، سرطانی و یا بیمارانی با تخریب بالای 60 درصد ریه باید تا 10 لیتر استفاده کنند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 19 مرداد 1399ساعت 2:48 توسط سهیل | تعداد بازديد : 25 | |