تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
شناخت نشانه های کمبود اعتماد به نفس

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

شناخت نشانه های کمبود اعتماد به نفس

 

نشانه های کمبود اعتماد به نفس در هر کس به شکل متفاوتی ظاهر می شود. به طور کلی می توان نبود اعتماد بنفس را به صورت زیر بررسی کرد و علائم آن را بر شمرد:

 

1-      موافقیت با تمامی افراد و نظرات

یکی از نشانه های کمبود اعتماد به نفس موافقیت بی چون و چرا با دیگران است. عموماً افرادی که اعتماد به نفس کافی ندارند، در بحث ها سریعا عقب نشینی می کنند. آنها توان متقاعد کردن دیگران را در خود نمی بینند و به نظر و عقیده خود اعتماد ندارند. حتی وقتی که واقعا حق با دیگران نباشد، بیهوده با آنها موافقت می کنند تا نیازی به ادامه ی بحث پیش نیاید. توجه داشته باشید هر کسی نظری دارد و نظر هر کس زاییده ی افکار، سواد و خواسته هایش است.

با ابراز نکردن و دفاع نکردن از عقاید و ایده های خود، در واقع به افکار، سواد و خواسته هایتان توهین می کنید. شما درست به اندازه ی فردی که مخالفش هستید، حق دارید دیدگاه خود را بیان کنید و چه بسا که حق با شما باشد!.

ساکت ننشینید و با آرامش، نظر واقعی خود را مطرح  کنید. روش های متقاعد کردن متعدد است. برای مثال می توانید از مهارت داستان گویی برای متقاعد کردن دیگران استفاده کنید.

2-      وقتی قدرت نه گفتن ندارید

یکی دیگر از نشانه های کمبود اعتماد به نفس نداشتن قدرت نه گفتن است. به این معنا که هر کس هر چیزی را از شما درخواست کند، فوری نیازش را برآورده می کنید. البته این بد نیست. اما وقتی خودتان را در سختی و لای منگنه قرار دهید تا نیاز دیگران را برآورده کنید، جالب نیست.

3-      نداشتن روحیه انتقادپذیری

یکی دیگر از نشانه های اعتماد به نفس پایین نداشتن روحیه انتقاد پذیری است. هر کسی که کوچکترین شوخی و مزاحی می کند خیلی زود به خود میگیرید و از او ناراحت می شوید. در حالی که شاید اصلا نیت بدی نداشته باشد. اما چون حساس شده اید از حرف او رنجیده می شود.

بنابراین سعی کنید اگر کسی در مورد مسئله‌ای از شما انتقاد کرده، از او نرنجید و به آن بیندیشید. در صورت منطقی بودن، عیب خود را برطرف‌ کنید. از علائم و نشانه های کمبود اعتماد به نفس، اینست که زود عصبی می شوید و ناراحتی شما روی دیگران هم تاثیر می گذارد.

 

4-      خجالتی بودن از نشانه های اعتماد به نفس پایین است

خجالت شرم از دیگران یکی از اصلی ترین نشانه های اعتماد به نفس پایین است است. احساس شرم باعث کاهش عزت نفس و از بین رفتن غرور می شود. افرادی که خجالتی هستند از برقرار کردن تماس چشمی و قرار گرفتن در جمع خودداری می کنند. بهترین راه برای مقابله با شرم، برطرف کردن مشکلاتی است که باعث شرم و خجالت می شوند.

 

5-      احساس تنهایی کردن

یکی دیگر از علائم نداشتن اعتماد به نفس اینست که مدام احساس تنهایی می کنید. خود را سرزنش کرده و با دیگران مقایسه می کنید. احساس می کنید کسی به شما توجه ندارد. دیگران شما را دست کم می گیرند. شاید هم فکر می کنید آنقدر بدبخت و ضعیف هستید که دیگران شما را قابل نمی دانند.

 

درمان اعتماد به نفس

در مطالب دیگری به درمان اعتماد به نفس پرداخته ایم. می توانید این مطالب را مطالعه کنید.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در يکشنبه 19 مرداد 1399ساعت 2:23 توسط سهیل | تعداد بازديد : 36 | |