تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
نحوه تشخیص ماسک استاندارد برای پیشگیری از کرونا

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

نحوه تشخیص ماسک استاندارد برای پیشگیری از کرونا

 

این روزها که بیماری کرونا جان هزاران نفر از هموطنانمان را گرفته است، پزشکان تاکید زیادی بر روی استفاده از ماسک دارند. پوشیدن ماسک شاید در ابتدا کار سختی باشد، اما می تواند جان شما و عزیزانتان را در برابر این بیماری مهلک نجات دهد. البته هر ماسک یا محلول ضدعفونی کننده ای قابل قبول نیست. ماسک سه لایه جراحی یکی از انواع رایج ماسک هاست.

 

برای تولید این ماسک از سه لایه اسپان + ملت بلون + اسپان استفاده می شود. سپس یک کش هم به آن متصل می شود. روش تهیه ماسک با دو نوع دوخت صنعتی و روش اولتراسونیک (فراصوت) است. در هر صورت ماسک باعید از نفوذ ویروس کرونا به داخل مجاری تنفسی پیشگیری کند. اما چطور این موضوع را تشخیص دهیم.

به طور کلی ماسک جراحی باید دارای لایه ملت بلون باشد. اما برای تشخیص اینکه ماسک از این لایه استفاده کرده است، روش های زیر را به شما توصیه می کنیم بر روی ماسک مورد نظر تست کنید.

1- گذاشتن ماسک روی نور

در این آزمایش ابتدا باید چراغ را خاموش کنید تا محیط تاریک شود. سپس یک نور شمع یا چراغ قوه کوچک را روشن کنید. ماسک را در فاصله 10 سانتی‌متری نور قرار دهید. اگر نور در زیر ماسک به صورت هاله‌ای بود و منبع نور قابل تشخیص نبود، نشان‌دهنده‌ی وجود لایه‌ی ملت بلون است.

اما وقتی منبع نور را به خوبی می‌توانید تشخیص دهید (مثلا شمع یا چراغ‌قوه گوشی)، مطمئن باشید که برای این ماسک از لایه ملت بلون استفاده نشده‌ است.

2- عبور ندادن آب

ماسک مورد نظر خود را زیر شیر آب بگیرید. یا مقداری آب را داخل ماسک بریزید. اگر آب از آن عبور کرد نشان می‌دهد که برای ماسک مذکور از لایه ملت بلون استفاده نشده است. توجه داشته باشید که یکی از ویژگی‌های مهم این لایه، عدم عبور آب و سایر مایعات است. پس در صورت رد شدن آب به این معناست که چنین لایه‌ای در ماسک به کار نرفته است.

بعد از اینکه آب را خالی کردید، بافت ماسک باید کاملاً خشک باشد. به طوری که اصلا ردی از رطوبت بر روی آن باقی نمانده باشد. حتی اگر آب از آن عبور نکند اما ماسک مرطوب شده باشد، نشان می‌دهد که هیچ خبری از لایه ملت بلون نیست.

 

3- روش خاموش کردن شمع

یکی از راه‌هایی که از طریق آن می‌توانید بفهمید برای ماسک از لایه ملت بلون استفاده شده، خاموش کردن شمع است. ماسک را روی صورت خود گذاشته و یک شمع را روشن و در مقابل خود قرار دهید. حالا همانطور که ماسک روی صورت است به سمت شعله‌ی شمع فوت کنید. اگر شمع خاموش شد، برای این ماسک از لایه ملت بلون استفاده نشده است. اگر خاموش نشد، ماسک شما استاندارد و همراه با لایه‌ی ملت‌بلون است.

این موارد را در زمان خرید ماسک در نظر داشته باشید. همچنین برای تهیه محلول ضدعفونی کننده به وجود ماده الکل در آن دقت کنید. در مطلب دیگری به روش تشخیص محلول ضدعفونی کننده اصل می پردازیم.

موضوع :
برچسب ها : ماسک، محلول ضدعفونی کننده، ماسک جراحی، ماسک سه لایه جراحی,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1399ساعت 3:46 توسط سهیل | تعداد بازديد : 13 | |