تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
راههای تقویت حافظه |آسانترین راهها

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

راههای تقویت حافظه |آسانترین راهها

برای تقویت حافظه راه های زیادی وجود دارد که پروسه پیچیده ای از فعالیت های متفاوت در مغز است. بهترین روش های تقویت حافظه عبارتند از:

تفکر و تعمق در مورد اطلاعات دریافتی

حافظه شباهت زیادی به دفترچه یادداشت دارد و جایی است که اطلاعات جدید در آن نگهداری می شود. این اطلاعات می توانند به صورت دائم در حافظه باقی بمانند و یا پس از مدتی از حافظه خارج شوند. اطلاعات زمانی در مغز باقی می ماند که با تفکر و تعمق همراه باشند.

افرادی که پس از دریافت اطلاعات جدید (هرچند اندک) تفکر می کنند، این اطلاعات در حافظه بلند مدت آنها ثبت می شود. به طوری که تا سالهای سال اطلاعات در ذهن باقی می ماند.

از اینرو برای تقویت حافظه لازم است تا پس از ورود هرنوع اطلاعاتی، در مورد آن تفکر شود. زمانی که از ظرفیت حداکثری حافظه استفاده شود، مدیتیشن آن نیز قدرت بیشتری پیدا می کند.

براساس تحقیقات صورت گرفته، مشخص شده است که افرادی که پیش‎تر هیچ تجربه ای در مدیتیشن تمرکز حواس نداشتند، توانسته اند در مدت 8 هفته، برای تقویت حافظه خود گام بردارند.

مدیتیشن با قدرت خود به مغز کمک می کند تا بهتر تمرکز کند، همچنین پس از 2 هفته، اثرات مثبت اثبات شده ای روی نمرات آزمون های استاندارد و حافظه فعال داشته است. در زمان مدیتیشن، مغز برای پردازش اطلاعات مانند حالت عادی فعال نیست.

به همین دلیل در زمان مدتی را برای استراحت به مغز فرصت می دهد تا ذهن خود را از موارد مشوش خالی کند. در زمانی که استرس و فشار روحی کمتری بر روی انسان است، بهتر می تواند اطلاعات مفید را بخاطر می آورد.

نوشیدن قهوه

قهوه یکی از نوشیدنی های حاوی کافئین است که به تقویت حافظه کمک زیادی می کند. این نوشیدنی دلچسب تاثیر زیادی برای بخاطر آوردن اطلاعات دارد. براساس مطالعاتی که صورت گرفته، مشخص شده است که مصرف یک قرص حاوی کافئین بعد از یادگیری یک موضوع، حافظه بازیابی را تا 24 ساعت بعد بهبود می بخشد.

حال اگر پس از بخاطر سپردن اطلاعات جدید، یک فنجان قهوه مصرف شود، مطمئنا تاثیر زیادی بر حافظه دارد. در واقع این کار فرآیند تقویت حافظه را تسریع می بخشد. البته بهتر است قهوه در زمان صبح میل نشود و پس از مطالعه باشد.

میل کردن انواع توت ها

برای تقویت حافظه می توان از انواع توت ها نیز کمک گرفت. تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده، نشان داده است که انواع توت موجب تقویت حافظه می شود. این تحقیقات در دانشگاه Reading بر روی عده ای از دانش آموزان مدرسه Peninsula Medical انجام شده است.

در این پژوهش مشخص شد که رژیم غذایی عادی با مکمل بلو بری به مدت 12 هفته به روند تقویت حافظه کمک زیادی می کند. این تاثیرات پس از سه هفته مشخص شد. در این میان توت دارای مقداری بلو بری است که بر روی حافظه بلند مدت اثرات مثبتی بر جای می گذارد. بنابراین کسانی که قصد تقویت حافظه را دارند، بهتر است توت را در رژیم غذایی بگنجانند.

موضوع :
برچسب ها : ,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در چهارشنبه 8 مرداد 1399ساعت 3:23 توسط سهیل | تعداد بازديد : 13 | |