تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
اعتماد به نفس چیست و چطور ان را در خود افزایش دهیم؟

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

اعتماد به نفس چیست و چطور ان را در خود افزایش دهیم؟

اعتماد به نفس زیر بنای بسیاری از امور روزانه رو تشکیل می دهد که موفقیت شغلی و تحصیلی را نیز به دنبال دارد. اعتماد به نفس یک ویژگی شخصیتی مهم است که با تمرین قابل دستیابی است.

اعتماد به نفس کلید بسیاری از موفقیت هاست. برای افزایش اعتماد به نفس می توان از روشهایی همچون قضاوت منصفانه خودتان، تمرین سخنرانی، مثبت اندیشی و ... استفاده کرد.

برقرار کردن ارتباط با انسان های موفق

مسئولیت پذیر بودن

کسب موفقیت های کوچک

داشتن یک راهنما

ورزش کردن به طور مرتب

توجه به موفقیت ها

افرادی که از اعتماد به نفس بیشتری برخوردارند، کامیابی بیشتری در زندگی دارند. این افراد می توانند براحتی به هر چیزی که فکر را می کنند، دست یابند. اعتماد به نفس موتور محرکه انسان برای پیشرفته و عرض اندام است. با وجودی که اولین نطفه اعتماد به نفس در خانواده تشکیل می شود، اما به این معنا نیست که افراد نمی توانند در خارج از خانه به آن دست پیدا کنند. همچنین یکی از ویژگی اعتماد به نفس، اکتسابی بودن آن می باشد. به این معنا که از ابتدا با افراد نیست و هر کس می تواند خودش برای بدست آوردن اعتماد به نفس تلاش کند. حتی اگر گذشته او بدون اعتماد به نفس گذشته است.

راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

با توجه به نقشی که اعتماد به نفس در موفقیت افراد دارد، لازم است تا برای افزایش این روحیه تلاش شود. از جمله راهکارهای زیر می توانند برای افزایش اعتماد به نفس موثر باشند:

قضاوت منصفانه خودتان

توانایی نه گفتن

خودداری از بهانه تراشی

برقرار کردن ارتباط با انسان های موفق

مسئولیت پذیر بودن

کسب موفقیت های کوچک

داشتن یک راهنما

ورزش کردن به طور مرتب

تمرین سخنرانی

مثبت اندیشی

توجه به موفقیت ها

قضاوت منصفانه خودتان

اولین قدمی که برای افزایش اعتماد به نفس باید برداشته شود، ارزیابی منصفانه خودتان است. البته لازم است بین غرور و اعتماد به نفس تفاوت گذاشته شود. زمانی که قضاوت در مورد شخصیت، رفتار و تمام ویژگی هایتان همراه با بزرگنمایی و مبالغه باشد، دچار غرور شده اید. در واقع قضاوت منصفانه ای که بدور از خودبینی باشد، به افزایش اعتماد به نفس در شما کمک می کند.

بنابراین باید تمامی توانایی های خودتان را باور داشته باشید و تلاش کنید تا پتانسیل ها و استعدادهای ذاتی خود را به فعلیت برسانید. باید نسبت به نیروهای بالقوه خود آگاهی کامل پیدا کنید. درک درست و منطقی از توانمندی ها میزان انتقادات دیگران و همچنین بازخوردهای منفی را کمتر می کند و از سوی دیگر به شما کمک می کند تا با قدرت بیشتری اهدافتان را دنبال کنید.

توانایی نه گفتن

افرادی که توانایی نه گفتن دارند، از اعتماد به نفس بیشتری برخودار هستند. توانایی نه گفتن ابتدا کمی دشوار است. در ابتدای تمرین برای دستیابی به این ویژگی، ممکن است دچار اضطراب، ترس و یا شرمندگی شوید. اما اگر یکبار در مقابل درخواست هایی که مطابق با میل شماست نیست، «نه» بگویید؛ به مرور زمان اعتماد به نفس شما بیشتر می شود. زیرا به این نتیجه می رسید که از قدرت بالایی در مقابل دیگران برخوردار هستید که می توانید به راحتی به درخواست های آنها «نه» بگویید.

خودداری از بهانه تراشی

یکی از ویژگی های افرادی که از اعتماد به نفس کمی برخوردارند، بهانه آوردن و عذرتراشی است. این افراد زمانی که دچار شکست می شوند، تنها دلیل خود را به مواردی ربط می دهند که قابل تغییر نیست. برای مثال فردی که نتوانسته است در یک آزمون نتیجه مطلوب را بدست آورد، با این جمله که «من از بهره هوشی کمی برخوردارم» سعی دارد تا علل شکست خود را توجیه کند. هیچ فردی همیشه و بطور مداوم به خواسته هایش نمی رسد. هر کسی ممکن است طعم شکست را تجربه کند. اما افرادی که از اعتماد به نفس بالاتری برخوردارند، سعی می کنند تا شکست را با دلایل اصلی بپذیرند و به جای بهانه تراشی به دنبال راهی موفقیت باشند.

موضوع :
برچسب ها : افزایش اعتماد به نفس، راههای افزایش اعتماد به نفس، کمبود اعتماد به نفس,
امتیاز : 6 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1399ساعت 4:28 توسط سهیل | تعداد بازديد : 6 | |