تبلیغات متنی
آزمون علوم پایه دامپزشکی
ماسک سه لایه
خرید از چین
انجام پروژه متلب
حمل خرده بار به عراق
چت روم
ایمن بار
Bitmain antminer ks3
چاپ ساک دستی پلاستیکی
برتر سرویس
لوله بازکنی در کرج
معرفی چند وسیله پزشکی پرکاربرد (تب سنج، الکتروشوک و اکسیژن ساز)

سئو وبلاگ

آموزش سئو مبتدی تا پیشرفته

معرفی چند وسیله پزشکی پرکاربرد (تب سنج، الکتروشوک و اکسیژن ساز)

برخی از محصولات در پزشکی کاربرد زیادی دارند. در حالیکه بسیاری نسبت به آنها آشنا نیستند. شناخت این وسایل و تجهیزات می تواند به بیماران و خانواده های آنها برای درمان کمک زیادی کند. در ادامه قصد داریم به معرفی سه وسیله از جمله تب سنج، الکترو شوک و اکسیژن ساز بپردازیم.

تب سنج لیزری

جدیدترین نوع تب سنج موجود در بازار است. این تب سنج لیزری با اشعه مادون قرمز عمل می کند. برندهای زیادی در بازار موجود است. شاید فکر کنید تنها کاربرد این وسیله برای سنجش تب در دوران کروناست. البته حدستان درست است. زیرا این وسیله نه تنها درجه حرارت بدن را با دقت زیادی اندازه می گیرد، بلکه حتی تماس پوستی هم ندارد.
به دلیل اینکه بیماری کرونا شایع شده است و نباید وسایل عمومی دست به دست شود، تب سنج لیزری هیچ تماسی با بدن بیماران و افراد مختلف ندارد. در نتیجه خطری برای شیوع این بیماری ایجاد نمی کند. از سوی دیگر این وسیله برای سنجش درجه حرارت بدن نوزادان هم کاربرد دارد.
این وسیله بدون نیاز به برق و تنها با باطری عمل می کنند. به همین دلیل حتی برای مکان هایی که به برق دسترسی ندارید (مثل جاده ها) کاربرد دارد.

اکسیژن ساز و کاربرد آن در پزشکی

این وسیله همان‌طور که از نامش بر می آید برای کمک به تنفس بیماران کاربرد دارد. از این وسیله برای بیمارانی که دارای نارسایی ریوی از جمله COPD و ILD و غیره هستند، استفاده می شود. به طور کلی بیمارانی که سطح اکسیژن خونشان از حالت عادی پایین تر است، به دستگاه اکسیژن ساز نیاز پیدا می کنند.
براساس تشخیص پزشک از اکسیژن ساز برای بالابردن اکسیژن خون کاربرد دارد. پزشک باید ساعات استفاده از این دستگاه را مشخص کند. البته به طور معمول می تواند بین 1 تا 24 ساعت شبانه روز باشد.
این دستگاه در نگاه اول ساده عمل می کند. می تواند هوای اتاق را بگیرد، سپس نیتروژن آن را از بین ببرد و اکسیژن طبی بالای 95 درصد را وارد ریه های بیمار کند.

کاربرد الکتروشوک در صنعت پزشکی

یکی دیگر از ابزارهای کاربردی در صنعت پزشکی، الکتروشوک است. شاید نام آن را بارها شنیده باشید. اما این دستگاه چیست و چکاری انجام می دهد؟
دستگاه الکتروشوک درمانی یا دستگاه تشنج برقی نوعی وسیله برای درمان روانپزشکی است. از این دستگاه در جهت برطرف کردن اختلالات روانی شدید استفاده می شود. الکترو شوک درمانی عموماً بعنوان آخرین راه حل برای اختلالات افسردگی اساسی (عمده)، افسردگی دو قطبی یا کاتاتونیا کاربرد دارد.
این دستگاه برای حدود 50% بیماران دچار افسردگی اساسی که نسبت به درمان مقاوم بوده اند، باعث بهبودی می شود. الکترو شوک درمانی برای بیمارانی قابل استفاده است که که درمان های دیگر روی آن ها جواب نمی دهد و یا در وضعیت حاد و اورژانسی قرار دارند.
موضوع :
برچسب ها : تب سنج، تب سنج لیزری، اکسیژن ساز، الکتروشوک,
امتیاز : 3 | نظر شما : 1 2 3 4 5 6
+ نوشته شده در سه شنبه 14 مرداد 1399ساعت 3:42 توسط سهیل | تعداد بازديد : 20 | |